مسؤل پایانههای حمل و نقل شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: ساماندهی حمل و نقل شهری و روستایی از مهاجرت مردم روستاها و شهرهای کوچک به مرکز شهرستان جلوگیری نموده و باعث تسهیل و تسریع توسعه و رونق آن مناطق میشود.
حامد فلاحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان افزود: تعدادی از شهرهای شهرستان تنها در نام شهر هستند، اما در واقع روستای شهریاند و از خدمات شهری مانند سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی محروم و نیازمند ناوگان مناسب حمل و نقل هستند.
وی با بیان اینکه خدمات حمل و نقل تا شعاع 25 کیلومتری مرکز شهرستان به عهده شهرداری است، تصریح کرد: قوانین تأسیس پایانههای شهری در شهرهای کوچک متناسب با واقعیتهای موجود نیست و مسافر در این شهرها به اندازهای نیست تا بخش خصوصی پایانهای با هشت ماشین ملکی و هشت ماشین شهری و داشتن دو هزار متر زمین احداث نماید.
مسؤل پایانههای حمل و نقل شهرستان کاشان و آران و بیدگل، تأسیس پایانه روستایی را راه حلی مناسبی برای ارائه خدمات جابجایی مسافر به اینگونه شهرهای کوچک دانست و افزود: برای تأسیس دفتر شهری مقررات سختی وجود دارد، اما برای تأسیس دفتر روستایی این چنین نیست و میتوانیم با تأسیس سامانه روستایی وضعیت حمل و نقل مسافر در بخشهای شهرستان را از این بی نظمی فعلی خارج نماییم.
فلاحی یادآور شد: تا کنون پایانههای بخش برزک و روستای نصرآباد مجوزهای لازم را اخذ نموده و بخش نیاسر و روستای کاغذی در حال طی کردن این فرآیند هستند.
وی فعال شدن پلیس راه روستایی را به موازات تأسیس این پایانهها اقدام دیگری دانست که میتواند به ساماندهی و نظم بخشی حمل و نقل خطوط کمک نماید.
مسؤل پایانههای حمل و نقل شهرستان کاشان و آران و بیدگل اضافه کرد: تاکسیهایی که هم اکنون در این خطوط با پلاک «ت» اقدام به جابجایی مسافر میکنند ناچارند که ماشین خود به فروش رسانده و در صورت ادامه فعالیت خودرو با پلاک «ع» خریداری نمایند.
فلاحی، فعال کردن پایانه روستایی را در بخشهای دو شهرستان کاشان، آران و بیدگل را در دستور کار پایانههای حمل و نقل دانست و گفت: این سامانه روستایی تلاش خواهد کرد تا حمل و نقل روستایی را ساماندهی و قانونمند نموده و خدمات مناسبی به مسافران ارائه دهد.
وی، پراکندگی روستاها و به تبع آن مسافر در روستاهای بخش را مهمترین دلیل در جهت تحقق این سامانه ذکر کرد و افزود: پراکندگی در بخشها بسیار است به خصوص در بخش نیاسر که از یک طرف روستای ون و وادقان و کله و ارمک قرار دارد و در طرف دیگر روستای علوی است که قطعاً با داشتن یک دفتر نمیتوانیم خدمات سامانه روستایی را برای همه ساکنان بخش پوشش دهیم.
مسؤل پایانههای حمل و نقل شهرستان کاشان و آران و بیدگل، استقرار روستا در بخش را به دو صورت خطی و شعاعی دانست و گفت: با روستاهایی که به صورت خطی در بخش مستقر شدهاند مشکلی نداریم و وسیله نقلیه مسافربری میتواند از روستای آخر تا اولین روستا خدمات جابجایی مسافر را ارائه نموده، اما برای ارائه خدمات جابجایی مسافر برای روستاهایی که به صورت شعاعی هستند با مشکل مواجه شده و ناچار به تأسیس دو یا چند دفتر نمایندگی سامانه روستایی در اینگونه روستاها هستیم.
فلاحی ابراز امیدواری کرد با ساماندهی حمل و نقل و تسهیل در جابجایی مسافر ضمن توسعه و رونق بخشیدن به مناطق کمتر توسعه یافته جلوی مهاجرت روبه فزون به مرکز شهرستان را گرفته و به این طریق بتوانیم هزینههای هنگفت ناشی تراکم جمعیت در مناطق شهری را کاهش دهیم.
عملکرد شورا ی شهر و شهرداری گل بود وبه سبزی هم آراسته گشت
زباله ها به موقع جمع آوری نمی شه/لکه گیری و آسفالت معابر پیگیری نمی شه /موارد ایمنی که دیگه صحبتش را نکنید که نمونه اش سقوط ایستگاه اتوبوس روی یک نفر در محله سرگاول و.../بانک ملی در حال احتضار....
علت اصلی اون را باید در بی عرضگی شورا جستجو کرد و اون هم به خاطر عدم سکونت 3 نفر از اعضای شورا در برزک است یعنی واقعا" ساکن برزک شدن برای اونها افت داره ، شورا باید ساکن باشد تا مشکلات شهر را ببیند و با همه مسوولان شهر برزک در ارتباط باشد
عقب گرد برزک همچنان ادامه خواهد داشت مگر اینکه شورا اصلاح شود، اعضای شورا به خصوص غیر ساکنین در روز قیامت چه جوابی خواهند داشت و مطمین باشید آتش جهنم برای حمایت کنندگان شورای غیر ساکن سوزنده تر است
چشمان بیدار ببینید-گوشهای شنوا بشنوید -وجدانهای بیدار تذکر دهید فردا خیلی دیر است!!!!!!
این حرفها اصلا منطقی نیست و .... است .. اینها به دنبال جو سازی و خراب کردن برزک هستند .... سریعا جلوی این حرفها را بگیرید وبه اامام جمعه محترم گزارش دهید ..... تشکر...